Weet iemand of de gepensioneerden nog worden gecompenseert door de invoering van de WUL?

Ik stel deze vraag omdat heel veel gepensioneerden met een bijpensioen veel meer belasting moeten betalen omdat bij de werkenden deze word gecompenseerd en bij de gepensioneerden niet dit is zonder meer onrechtvaardig wij hebben ookgwerkt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dat zit er niet in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitermate lullig dat wij .die van Nederland gemaakt hebben, tot wat het nu is, of beter gezegd tot wat het 10 jaar geleden nog was, weer gepakt moeten worden.
Als ik had geweten wat deze regering allemaal van plan was, was mijn stem, of naar een andere partij gegaan,of had ik überhaupt niet gestemd.

Antwoorden (2)

Reken maar van niet. Pensioen worden bruto uitgekeerd en vallen onder het dan gangbare belastingregime. In deze barre tijden worden pensioenen meestal niet eens verhoogd om de inflatie etc. bij te benen, eerder het tegendeel, als de dekking van het pensioenfonds niet hoog genoeg is. Al met al komt het er op neer dat de gepensioneerden sinds de laatste vijf jaar er al 10 tot 20 procent op achteruit gegaan zijn en het einde van deze terugval is nog niet in zicht. En ja zeker, we hebben er ons rot voor gewerkt, zeker 40 jaar en erger nog: pensioen is uitgesteld loon en als je ziet wat ze met de vele miljarden willen gaan uithalen, dan word ik al beroerd bij het denken daarover.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het optrekken per 1-1-2012 van de premiegrondslag voor de inkomensafhankelijke bijdrage van € 33.000,- naar ruim € 50.000 heeft gevolgen voor alle 3 miljoen gepensioneerden. Deze inkomensafhankelijke bijdrage moeten gepensioneerden zelf betalen, zij hebben geen werkgever meer die dat voor hen betaalt.
Hiervoor is geen compensatie, al hebben de oppositiepartijen dit voorjaar hier wel vragen over gesteld.
fisbel