Kan ik als bedrijf op marktplaats producten inkopen (bij particulieren)?

Stel, ik koop een printer via Marktplaats. Mag dat? Ik heb geen inkoopfactuur en betaal geen BTW. En als ik het doorverkoop dan draag ik gewoon BTW af. Hoe zit dit belastingtechnisch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

In het geval van doorverkoop hoef je bij 2ehands inkoop alleen BTW te heffen op de marge.

stel inkoop 50 en verkoop 80.
dan btw over 30,- berekenen

ook wel logisch anders zou je bij inkoop 50 en verkoop 60 verlies maken door de btw.

dit het de "marge regeling"

Toegevoegd na 4 minuten:
over de inkoop:
gewoon alles noteren:
de prijs, adres en datum van inkoop.
Hier kan je natuurlijk makkelijk me sjoemelen, echter zijn van de meeste 2e hands producten de prijzen redelijk bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik zocht! Dankjewel!