Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik met mijn Nederlandsche nationaliteit in Nederland rijden met de Poolse auto van mijn Poolse vrouw?

Ik verblijf 6 weken per 2 maanden in Polen maar die 2 weken dat ik in Nederland ben mag ik dan rondrijden in haar auto wanneer zij in Polen verblijft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar sta je ingeschreven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad het punt:
waar woon je officieel?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee vraag maar na bij de douane
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij een geldig rijbewijs bezit en de auto verzekerd is,maakt dat niet uit !
Geen wet die zoiets verbied , anders word het als je hier woont (en dus ingeschreve staat) en je rijdt permanent rond met poolse auto..

Groet Simon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag niet als Nederlander mag je in nederland niet in een auto met buitenlands kenteken rijden tenzij je in het buitenland woont en hier op bezoek bent b.v. Als je in België woont en hier je kinderen bezoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
dat lijkt me hier het geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ keurig!
Mag onder de voorwaarde dat jij daarover belasting betaald voor gebruik van NL wegen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk van wat jou woon / verblijfadres is.

Is dat Nederland dan mag het niet.

Mits je kunt aantonen bezig te zijn de auto in te voeren in Nederland, gedurende de tijd van het invoeren mag je er in rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ want zo is het.
Dat invoeren moet je wel goed doen, het kan wel rijdend maar makkelijker is het om een auto's op een trailer het land in te rijden en dan alles hier te regelen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding