Kan mijn zoon met een Jongeren Groei Rekening internet bankieren?

Hallo. Ik heb een vraag. Mijn zoon heeft een Jongeren Groei Rekening bij de ABN, en hij wil graag zelfstandig internet bankieren zodat hij zijn saldo kan checken en zelfstandig dingen online kan kopen. Ik stem hiermee in, alleen moet ik weten hoe ik het aan kan zetten, als het überhaupt kan. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Uw zoon of dochter kan met de betaalpas geld opnemen en betalen:
Bij een geldautomaat (maximaal € 150,-*).
Bij een betaalautomaat (maximaal € 150,-*).
Met een chipknip (maximaal € 50,-*).
* Vader, moeder of de wettelijk vertegenwoordiger kan het maximale bedrag verhogen.

Internet Bankieren
Met de Jongerengroeirekening kan uw kind ook internetbankieren. Als ouder kunt u instellen wat uw zoon of dochter wel en niet zelf mag doen.

Dus ja, dat kan. Als je niet weet hoe je dat nu in gang zet: bel je bank of ga er even langs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar deze pagina van de site van ABN AMRO:

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/jongerengroeirekening/bevoegdheden-instellen.html

Dan zie je onderin deze tekst met een link:
"Instellen via Internet Bankieren
Binnen Internet Bankieren stelt u eenvoudig in welke mogelijkheden uw zoon of dochter aankan.
Bevoegdheden beheren"

en 'Bevoegdheden beheren' linkt door naar een inlogpagina. Verder kom ik niet, omdat ik geen betaalrekening heb bij ABN AMRO.
Computoon