Op basis van welke gegevens betaald de belastingdienst je jaarlijkse teruggave uit?

Begin maart heb ik mijn jaarlijkse aangifte gedaan,in de regel krijg je voor 1 juli bericht.
Maar op welke basis betaald de belastingdienst uit?
Niet op binnenkomst van de aangifte,want vrienden van mij hebben eind april hun aangifte gedaan en hebben 2 weken geleden al bericht en geld gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

op alfabet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
in dat geval waren ze begin mei al bij de R.
Denk het niet dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft het ook niet te denken, maar feit is dat de belastingdienst werkt op alfabetische volgorde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, heeft helemaal niks met het alfabet te maken!
Dat ligt eraan in welke plaats je belastingaangifte heen gaat.
Ze werken op binnenkomst van de aangifte.
Dus zit je in een grote plaats waar veel aangiftes binnenkomen duurt het langer als in een kleinere plaats.

Ze werken niet op alfabet omdat ze dan eerst alles op alfabet moeten leggen en ze dan behandelen en dan hebben ze meer werk als dat ze ze meteen beoordelen/nakijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor 1 april je aangifte door de Belastingdienst is ontvangen, krijg je het op basis van je aangifte te ontvangen bedrag als voorlopige aanslag voor 1 juli op de bankrekening.
Meer rechten heb je niet.

De aangifte is dan niet gecontroleerd dus je kunt aan het ontvangen bedrag geen rechten ontlenen.
De Belastingdienst heeft 3 jaar de tijd om de definitieve aanslag vast te stellen.