Op basis van welke gegevens betaald de belastingdienst je jaarlijkse teruggave uit?

Begin maart heb ik mijn jaarlijkse aangifte gedaan,in de regel krijg je voor 1 juli bericht.
Maar op welke basis betaald de belastingdienst uit?
Niet op binnenkomst van de aangifte,want vrienden van mij hebben eind april hun aangifte gedaan en hebben 2 weken geleden al bericht en geld gehad.

Weet jij het antwoord?

/2500

op alfabet

Dat ligt eraan in welke plaats je belastingaangifte heen gaat. Ze werken op binnenkomst van de aangifte. Dus zit je in een grote plaats waar veel aangiftes binnenkomen duurt het langer als in een kleinere plaats. Ze werken niet op alfabet omdat ze dan eerst alles op alfabet moeten leggen en ze dan behandelen en dan hebben ze meer werk als dat ze ze meteen beoordelen/nakijken.

Bronnen:
Gehoord van een buurtgenoot die bij de...

Als je voor 1 april je aangifte door de Belastingdienst is ontvangen, krijg je het op basis van je aangifte te ontvangen bedrag als voorlopige aanslag voor 1 juli op de bankrekening. Meer rechten heb je niet. De aangifte is dan niet gecontroleerd dus je kunt aan het ontvangen bedrag geen rechten ontlenen. De Belastingdienst heeft 3 jaar de tijd om de definitieve aanslag vast te stellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100