Hoe kan ik mijn spaargeld beter onderbrengen dan bij de bank?

Ik ben onzeker over de hele europese schulden crisis, ben bang dat als de geldperrs straks aan gaat dat ik straks nog slechts een pakje boter van mijn spaargeld kan kopen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sparen
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Rabobank hoef je je geen zorgen te maken over de crisis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de nood aan de man komt mag je jou geld ook wel bij mij onderbrengen hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enorme inflatie waar ©Gijs op doelt kan, als het gaat gebeuren, de Rabobank ook niets tegen doen.
De vraag gaat over de waarde vermindering van de euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nederlandse overheid garandeert dat je tot 100.000 euro terugkrijgt als een bank failliet gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je niet veel meet aan als een pakje boter 500 euro kost ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daan, Rabobank is inderdaad veilig. Maar de euro niet.

Het beste antwoord

De uitdrukking "men moet niet al zijn eieren onder één kip leggen", gaat ook op bij financiële zaken. Het voornaamste waar je als belegger op moet letten, is voldoende spreiding van je beleggingen. En bij spreiding moet je niet alleen aandacht besteden aan de risico’s, maar ook aan de liquiditeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een goudrekening openen. Dit kan bij heel veel banken. Informeer maar is bij uw bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat houdt een goudrekening in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een tegoed luidend in een gewicht aan goud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag luidt hoe juist geen bank in te schakelen
Een kluis kopen en je gele thuis in de kluis bewaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fysiek zilver kopen in de vorm van muntgeld. Dat is BTW vrij, waardeevol genoeg dat een paar kilo reeds het spaargeld van de meeste particulieren kan dekken maar wel zo laag in waarde dat je individuele munten om kan wisselen in niet-absurde bedragen (Zoals bij goud snel het geval zou zijn).
op die manier heb je toegang tot de echte waardemiddelen. Een goudrekening kan wel, maar je moet oppassen dat ze het goud ook echt hebben, en dat je het op kan vragen als je dat zou willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf verkoos over te stappen in 4 andere munten: de Noorse Kroon, de Zweedse Kroon, de Zwitserse Frank en de Canadese Dollar.
20% houd ik in euro.
Goud staat reeds te hoog.
Vastgoed vind ik te hoog in waarde.
Andere beleggingen ken ik niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe heb je dat gedaan dan? Naar Noorwegen, Zweden, Zwitserland, Canada gegaan en daar een rekening geopend en het op gezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@C4th Bij de meeste banken kan je gewoon een vreemde valuta rekening openen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller vraagt om een andere oplossing dan een bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan online rekeningen openen. Je identiteitsdocumenten kan je met de post opsturen. De Zweedse Kronen staan op een Belgisch/Nederlandse bank.
De procedure is niet illegaal, mits je de rente aangeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Online Rekeningen zijn alleen te openen bij een bank.
De vraagsteller vraagt om een andere oplossing dan bij een bank.
Ontvangen rente hoef je al heel lang niet meer aan te geven, wel het tegoed.
Het risico van waardedaling van je eigen geld, € of vreemde valuta, hef je niet op door je geld bij een andere instelling dan een bank onder te brengen.
Als je dat risico wilt verkleinen moet je je geld omzetten in iets anders maar dat is niet waar je naar vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemeel mee eens. Als de !@#$%! echt uitbreekt kan je beter zorgen dat je een flinke voorraad "witte bonen in tomatensaus" hebt. Dit is lang houdbaar, en voedsel is in echte crisissituaties een van de meest belangrijke bezittingen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iHave, dank. Als alternatief en ter afwisseling van dat wat eenzijdige menu:
Voor de kampeervakantie nemen we als noodrantsoen een zak muesli en een doos met zakjes melkpoeder mee. Met water erbij heb je dan ook aanvullende maagvulling, maar dat is een ander onderwerp.
Deels is dit een antwoord op uw vorige vraag (hoe koop ik goud). Goud en zilver zijn een deel van de oplossing. Door een deel van uw vermogen in fysiek goud en zilver te stoppen kunt u zich 'verzekeren' tegen de zaken waar u onzeker over bent. In uw vorige vraag werd gewezen door mensen op de risico's van goud en zilver. De koers is inderdaad volatiel. Mochten goud en zilver gaan dalen in prijs, dan gaat het vaak beter met de rest van de economie. Waardeloos wordt fysiek edelmetaal echter nooit.
Echter een risico waar niet op gewezen wordt is het geld laten staan op de bank. Wanneer een bank gered moet worden wordt dit gedaan met geldcreatie. Geld wordt het systeem in gepompt wat er in principe bijgedrukt wordt. Dit heeft op de lange termijn inflatie tot gevolg. Uw geld is dan wel gegarandeerd bij de bank, uw koopkracht zeer zeker niet. Stort het financiële systeem echt in, dan heeft u uw edelmetaal nog.