vader spaart voor zoon en zoon wilt vader niet zien mag de vader de rekening leeghalen?

een vader opend een rekening voor haar zoon en naderhand wilt de zoon niets meer te maken hebben met zijn vader mag de vader dan zijn 4000 euro van de rekening halen zijn zoon is 17 jaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sparen
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een ouder heeft altijd het recht op het geld van een minderjarig kind, dus tot 18 jaar zou het zelfs kunnen zijn dat een ouder het inkomen van dat kind inpikt.

Antwoorden (1)

De ouders hebben krachtens de wet het beheer over het vermogen van hun minderjarige kinderen. De wet noemt dat bewind. De wet legt de ouders de plicht op dat vermogen als goede bewindvoerders te beheren.

Daarnaast is het belangrijk om te weten wie de rekeninghouder is, de vader of het kind? Als de rekening op naam van de vader staat dan mag deze beschikken over het geld op de rekening. Maar let goed op alinea 1! Zie onderstaande link.