Ik heb een strafblad, kan ik dan alsnog een vog krijgen voor een administratieve baan in de zorg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

hangt van je strafblad af. er wordt bij de beoordeling voor de vog gekeken naar de relatie tussen het strafbare feit waar je voor veroordeeld bent en het werk dat je wilt gaan doen.

Bijv administratief werk gaat niet samen met een veroordeling voor valsheid in geschrifte.
de baan van taxichauffeur gaat niet samen met een veroorderling voor rijden onder invloed.
rijden onder invloed hoeft dan weer geen negatieve uitslag te betekenen voor een administratieve baan.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Dat hangt af van de reden waarom jij een strafblad hebt.

Je krijgt een Verklaring Omtrent het Gedraag als uit onderzoek blijkt dat jij geen strafbare gedragingen op je naam hebt staan. Als er wel sprake is van strafbare gedragingen, beoordeelt de Dienst Justis of deze relevant zijn voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd. Zo zijn voor het beroep van onderwijzer andere strafbare feiten van belang dan voor de functie van accountant.

Bij het onderzoek raadpleegt Justis het Justitieel Documentatiesysteem. In dit register staan gegevens over de afwikkeling van strafbare feiten; van veroordelingen tot niet vervolgde zaken en transacties. Daarnaast kan Justis politieregistergegevens bij het onderzoek betrekken en inlichtingen inwinnen bij het Openbaar Ministerie en de Reclassering. De gegevens worden in samenhang gewogen en beoordeeld.
Amadea