Kan je iemand aannemen die voor jou de algemenen voorwaarden leest?

Ik heb me eigen bedrijf maar elke keer als ik een programma download moet ik de algemenen voorwaarden accepteren, 64 pagina's in lettertype 9 is voor mij een beetje tijd verspilling dus vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Je bedoel waarschijnlijk inhuren per uur. Want aannemen lijkt me een beetje veel voor af en toe een voorwaarde lezen. Hoeveel programma's download je dan en waarvoor? Wat kost het om iemand in te huren en wat kost je zelf?
Computoon
10 jaar geleden
De algemene voorwaarden van de tegenpartij niet kennen, kan je als bedrijf duur komen staan op het moment dat de tegenpartij op zijn strepen gaat staan. En 64 pagina's algemene voorwaarden? Die heb ik nog nooit gezien. Bij een gewoon bedrijf beslaan ze vaak niet meer dan 1 blad A4 dat, als het tegen zit, in een lettergrootte gedrukt is waarvoor je veelal nog net geen vergrootglas nodig hebt.

Antwoorden (1)

Je kunt gebruik maken van de diensten van een bedrijfsjurist. Deze 'soort' juristen kunnen ze namelijk ook voor je opstellen. Zo iemand kan je wijzen op valkuilen in de algemene voorwaarden van de tegenpartij.

Nadeel: het kost een paar centen (maar dan heb je ook wat...) + je zult nog steeds moeten weten of je instemt met deze voorwaarden. Daarvoor moeten ze worden uitgelegd. Ga je ermee akkoord, dan ben jij eraan gebonden. En niet de jurist.
Computoon