Mijn vriend en ex hebben koopwoning. Ik word inwonend bij vriend. Mag dit wettelijk gezien?

Met elkaar (+ ex) kunnen we net de kosten dragen. Belasting technisch is inwonend worden aantrekkelijker en heeft het ook geen consequenties voor de hypotheek. Ex woont in huurwoning.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een beetje onduidelijk. Vriend, ex , samen de kosten dragen.... Wiens ex gaat het om en waarom moet die meedoen met de kosten van jouw woning?
ronron1212
10 jaar geleden
Heeft hij zijn ex nog niet uitgekocht moet het huis niet verkocht worden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw vriend heeft samen met zijn ex een koopwoning.
Dat betekent dat de helft van die woning van de ex is. Dat betekent dat zij mede moet bepalen of en wat en wanneer er iets
met die woning gebeurt.
Dat betekent dat zij ieder moment haar aandeel van die woning
kan opeisen.
Lijkt mij niet een goede start, ook niet voor jou.

Antwoorden (2)

Ja dit mag wettelijk gezien, want ik heb het gedaan en er was juridisch gezien niks aan tegen te houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ex kan dan de helft van de huurwaarde (o.b.v. waarde WOZ beschikking) aangeven als alimentatie en je vriend moet dat aangeven als alimentatie inkomsten.