Wie draagt zorg voor kosten retoursturen bij garantieclaim?

Een product wat ik gekocht heb is stuk, ik moet het retourneren naar de fabrikant. Nu stellen zij dat ik voor de transportkosten op moet draaien.
Mag dit? Met andere woorden wie draagt zorg voor kosten retoursturen bij garantieclaim?

4 maanden geleden
in: Economie
TurfGraver
4 maanden geleden
Wat staat in de garantie voorwaarden?
Misterbluesky
4 maanden geleden
Die zijn nooit verstrekt, nog aanwezig op de site
Inekez1
4 maanden geleden
Jij moet met het kapotte product naar de verkoper, niet naar de fabrikant. De verkoper kan het terugsturen naar de fabrikant. Jij hebt een koopovereenkomst met de verkoper, dus dat is jouw aanspreekpunt. Heb je het product online gekocht, dan moet je het zonder extra kosten kunnen terugsturen naar de verkoper als er iets mis mee is.
Als je het product in een fysieke winkel hebt gekocht, kan de verkoper van je verwachten dat je het product zelf terugbrengt naar de winkel, of zelf betaalt voor verzending. Als onduidelijk is of de schade aan het product onder de garantie valt of door eigen schuld / verkeerd gebruik is ontstaan, kan het zijn dat je eerst de verzendkosten zelf moet betalen. Is het inderdaad een garantie-kwestie dan krijg je die kosten terug.

Antwoorden (1)

Als u de koop ontbindt, moet u het product terugsturen naar de verkoper. De verzendkosten zijn voor de verkoper. U krijgt uw geld terug nadat de verkoper het product heeft ontvangen.
4 maanden geleden
Ikhebgeenidee
4 maanden geleden
Hier is geen sprake van ontbinding koop maar van kapot product, garantie.
SnakeEye
4 maanden geleden
Als het product kapot is gegaan binnen de geldende garantietermijn is het voor de verkoper. Daarbuiten is het voor jouw.