Krijgt een paus als ie uitreed ook een pensioen?

Iedereen die met pensioen gaat krijgt - dacht ik - een pensioen. Is er voor uitredende katholieken ook een pensioen of ouderdagsvoorziening. Want paus benedictus gaat eind deze maand naar verwachting bij zijn broer in duitsland wonen en dat zal ook niet gratis wezen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is moeilijk te beantwoorden, de meeste pausen waren paus totdat ze erbij neervielen. Echter als kardinaal mag hij sowieso gebruik maken van het de gezondheidszorg van de RK. Tevens wordt hij in zijn behoeften voorzien door de RK zoals alle gepensioneerde kardinalen dat krijgen:

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2013/02/papal_resignation_explainer_is_benedict_still_infallible_does_the_ex_pope.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch eigenlijk wel jammer dat een paus en andere rk-geestelijken nooit het echte gezinsleven mogen meemaken. Het blijft een achterhaald instituut!