Moet ik de deur van de badkamer sluiten (in de badkamer zit aan radiotor) om energie te sparen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Als het met gesloten deur in de badkamer en buiten de badkamer even warm is, maakt het niet uit of je de deur open of dicht houdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het nut van een radiator in de badkamer is om het vocht te verdrijven. Het gaat dan makkelijk de deuruit als je die open zet. Dus minder schimmels.

Het beste antwoord

zolang je de radiator niet open zet, hoeft de badkamerdeur niet dicht.
als het zoals nu koud is zonder verwarming, dan sluit je de badkamerdeur:
.) om het sneller warm te krijgen, temperatuur omhoog
.) om niet nodeloos/zonder reden te stoken, alle deuren open niet slim, wel duur
.) om energie te besparen.

hoe sneller het warm is, hoe korter de kachel/thermostaat aanslaat, hoe goedkoper je stookt.