Hoe zit het met de bijtelling als er een auto wordt gehuurd en om de maand wordt gebruikt? Tussendoor zit ik in het buitenland!

Toegevoegd na 1 uur:
En wat als een werknemer voor 1 dag de auto prive gebruikt voor woon werk verkeer? Moet er dan ook bijtelling plaats vinden als de auto voor 1 dag wordt gehuurd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je het als particulier huurt: helemaal niks. Als je werkgever deze auto voor je huurt wordt alleen de waarde van de gehuurde auto over de periode dat deze is gehuurd in rekening genomen:

http://www.leaseplan.nl/leaseauto/fiscaal_financieel/faq_bijtelling.asp
http://forum.fok.nl/topic/956106
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als de auto een jaar wordt gehuurd en de auto om de maand wordt gebruikt dan kan het wel eens lastig worden. Al is misschien wel goed te bewijzen dat je in het buitenland bent.
ronron1212
11 jaar geleden
Heel juist Crazy88 dat moet goed vastgelegd worden met het inleveren van de autopapieren en de sleutels.