Hoe moet je weten dat je geld echt is?

dus dat ik niet weet of ik met echt geld betaal. en als het vals is krijg ik dan straf?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

daar zijn een soort stiften voor,. als je met zon stift een streepje op het geld zet en het word zwart dan is het geld vals. die stiften kosten maar een paar euro

Dan zul je een 'vals geld detector' aan moeten schaffen. Je hebt ze in een handzaam formaat voor 5 euro: http://www.geenvalsgeld.nl/B/nl_geld_serienummer_9.html Als je weet dat het geld vals is en je geeft het uit, ben je strafbaar.

voor als je geen detector hebt . is dit 1 van de kenmerken die je ook kunt nakijken. . Op de voorkant is een gedeelte gedrukt van de cijfers die de waarde van het biljet aangeven. Op de achterzijde is het ontbrekende gedeelte van deze cijfers afgedrukt. Als je het biljet tegen het licht houdt vormen deze delen samen de waarde van het biljet.

Zolang je aannemelijk kunt maken dat je niet wist dat je geld niet echt is, dan valt het wel mee. Als je dus maar één enkel vals briefje hebt bijvoorbeeld. Als je nou je hele portemonnee vol hebt met vals geld, dan wordt het iets moeilijker

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100