waarom raken immigranten als eerst hun baan kwijt vaak als de nationale productie daalt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Dat heeft dan volgens mij meer te maken met het gemiddelde soort werk dat een immigrant doet dan met het feit dat het een immigrant is. Als je als kenniswerker immigreert, is jouw stelling zeker NIET waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel ook het eerste. Kun je het mij uitlegging?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitleggen*

Het beste antwoord

Het ligt er aan wat voor werk de immigranten doen. Veel (maar lang niet alle) immigranten werken in lager betaalde productiebanen en hebben tijdelijke contracten. Als de nationale productie daalt, wordt er dus minder geproduceerd en zullen de tijdelijke krachten als eerste ontslag krijgen en niet terug aan het werk raken.
Hoog opgeleide immigranten die als 'kenniswerker' geïmmigreerd zijn, hebben veel minder last van dit effect.