waar moet je zijn om je medisch af te laten keuren?

ben een jonge vrouw van 43 jaar en ben sinds 11 augustus 2011 niet meer werkzaam van wegen een heleboel kwalen.
Al vanaf mijn 20ste kamp in met hoge bloeddruk(270/165) en vijf jaar later een hart stoornis(cardio miopathie) ben ook al jaren kortademig, maar sinds kort(28-12-2012) hebben ze ontdekt dat ik 50% te kleine longen heb. vorig jaar april heeft mijn huisarts geconstateerd dat ik de ziekte van Graves heb(schilklierziekte) en dat betekent dat je darmen steeds leeg lopen of dat je overgeef buien krijg(uitdroging dus).
Dan als dat niet genoeg is krijg ik te horen dat ik tijdens slapen 28 keer stop met ademhalen(om de 2 min), dus moet ik voor de rest van mijn leven een zuurstofmasker gebruiken als ik slaap en op de dag gebruik ik het ook als ik me kortademig voel. Ik lijd dus aan slaap apneu.
Ik heb ook van die lichaamspijnen en wel tot aan mijn gewrichten,dat ik soms niet eens een dopje kan los draaien van een fles(belachelijk gewoon!) Ben naar de reumatoloog verwezen en zij constateert dat ik lijd aan de ziekte fibromylagie(pijnsyndroom)
En 3 weken geleden krijg ik een tia(minor stroke of een kleine beroerte)
Hier heb ik algehele verlamming ervaren van een dag of 2 en ook enkele uren blindheid.
De blindheid krijg ik nog wel van tijd tot tijd.
Ik ben benaderd voor werk, maar ik moet elke keer weer weigeren, omdat ik nog onder behandeling ben en ik weet niet hoe lang dit allemaal nog gaat duren en of ik weer de oude wordt.

AFKEUREN zegt men. Wat nu?????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

hallo zeg, jij krijgt het wel voor je kiezen, dat is niet niks...

je zegt niets over je huidige inkomen, het is aannemelijk dat je een bijstandsuitkering hebt en dat de sociale dienst je weer zo snel mogelijk aan het werk wil hebben.
als dat zo is neem ik aan dat je wel uitgenodigd zal worden door de sociale dienst voor een gesprek en dan kan je doorgestuurd worden naar een keuringsarts.

een keuringsarts kan je afkeuren of voor een bepaalde periode vrijstelling geven van sollicitatieplicht.

je kan het best aankloppen bij maatschappelijk werk en bij je eigen huisarts. als je een goede sociaal maatschappelijk werker treft kan deze veel voor je doen.
ook je huisarts inschakelen en eventueel specialist kan helpen.

antwoord:
bel of ga z.s.m. langs bij maatschappelijk werk, maak een afspraak met spoed. ga ook langs bij je huisarts en vraag een dubbele afspraak, je wilt praten/overleggen.

als er een brief komt van de sociale dienst laat de maatschappelijk werker hierover contact opnemen/afhandelen, zodat jij zelf alle tijd hebt om je op je medische problemen te richten.

ik wens je sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo iemand waarbij je je kan laten keuren heet een "Keuringsarts". Om zo'n iemand te vinden kun je het beste even Googelen onder Keuringsarts om er een te vinden in uw omgeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De antwoorden boven zeg al genoeg maar laat je arts ook eens nakijken naar lups oftewel SLE. Ook een weke delen reuma vorm die ook in je longen en andere organen kan zitten.