Hoeveel mag ik vragen als oppas?

Ik ben 18, bijna 19 jaar. Ik moet geregeld bij mensen oppassen thuis. Bij het ene adres heb ik 3 kinderen jonger dan 5 jaar. Bij het andere adres 2 kinderen beide jonger dan 5. Het is altijd in de avonduren en soms tot 2u snachts of langer. Ik blijf niet slapen. Hoeveel is een normale prijs om te vragen. Ik heb nibud al geraadpleegd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind Nibud een goed advies geeft qua oppastarieven. Dit is zeer redelijk. Je hebt deze al geraadpleegd maar ik denk dat als je met dit verhaal bij je oppasadres aankomt ze je serieus nemen Bronnen:
- http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html

Antwoorden (2)

Ik heb veel oppas adresjes gehad en ik kreeg bedragen varierend tussen de €12,50 en €25,00. Maar die €25,00 was wel voor 5 lastige kinderen. Ik zou dus als ik jou was denken aan €15 per avond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je geen uurtarief? Want het begrip 'avond' is wel erg rekbaar. En hoe zit het na 12 u 's nachts? En het maakt denk ik ook nog verschil uit of de kinderen al in bed liggen of niet.
Ik vind dat je moet kijken naar hoelang je met de kinderen bent voor ze gaan slapen.. Als dat maar heel kort of helemaal niet is kan je een standaard uurloon vragen van (dat vind ik redelijk) 5 euro per uur. Als je nog wel lang met die kinderen bezig bent en ze alle 5 nog in bed moet stoppen kan je zeggen; de uren dat ze wakker zijn 10 euro per uur en daarna 5 euro per uur. Toen ik nog oppaste en ik moest blijven slapen vroeg ik standaard 25 euro per nacht. Als dat niet hoefde, gewoon een uur tarief. Zelf zou ik zeggen als het een keer na 12en is, niet moeilijk doen gewoon je uurtarief vragen, als dat echt gewoonlijk of vaak is zou je daar nog wat extra's voor kunnen vragen (bv 7,50 per uur).