Mijn vader heeft per ongeluk drinken over mijn laptop laten vallen, valt dit onder de aansprakelijkheidsverzekering?

In het begin deed te laptop het nog, maar de volgende dag kreeg ik hem niet meer aan. Ik had hem afgelopen juni 2 jaar, dus nog niet super lang. Maar valt zoiets onder een aansprakelijkheidsverzekering? Volgens mij wel, maar hoe zit dat tussen familieleden, las op internet dat daar nog wel eens moeilijk over gedaan kan worden. Ben wel uitwonend.
En om de schade op te stellen moet ik hem ergens naar toe sturen, kan ik hem naar elke willekeurige zaak brengen om te schade te laten opstellen'?

Toegevoegd na 21 uur:
edit: Ben net door mijn moeder gebelt en de laptop gaat weer aan:D Ze moesten zo weg, dus konden hem verder niet nakijken...maar ze gaan morgen even kijken in hoeverre het toetsenbord/muis/geluid etc. nog intact is. Ik heb inmiddels wel een nieuwe, dus ik weet eigenlijk niet zo goed of ik nu blij moet zijn of niet haha. Ach jah...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.4K

Antwoorden (7)

Als je uitwonend bent dan kan je vader zijn aansprakelijkheidsverzekering hiervoor inschakelen.

Je kunt bij een willekeurige zaak terecht voor een pro forma nota.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
No way. Geen rechter zou dat toewijzen, dus is verhalen op die manier volstrekt onmogelijk. -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens escape,het is haar eigendom en zij woont niet meer thuis dus de vader moet het wel degelijk vergoeden door zijn aansprakelijkheidsverzekering aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja van minnetjes lig ik echt niet wakker hoor,al zou je er honderd kunnen geven. ;-))))
escape
12 jaar geleden
Ik zal het nog één keer proberen uit te leggen: Er is in dit opzicht geen wettelijke aansprakelijk tussen familieleden.
Alleen als er een juridische basis is voor een schadeuitkering dan keert een WA verzekering uit.
Nu moet je je eens voorstellen dat vader en zoon in de rechtzaal staan om deze zaak uit te vechten. Dat kun je je niet voorstellen? Dan keert een WA verzekering niet uit.
Een WA verzekering is nuttig als je kinderen een ruit ingooien of als je hond een verkeersongeluk veroorzaakt.
Dan er is een *wettelijke* aansprakelijkheid.
elke willekeurige computerzaak ja. en als er moeilijk word gedaan met de verzekering, kun je toch wel verwachten dat je vader betaald! hij heeft hem tenslotte kapot gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang voor je dat dat niet gaat lukken, maar eens heel goed de polisvoorwaarden bestuderen.
De ene maatschappij of de andere dat wil nog wel eens een slok op een borrel schelen, maar bij familie zijn ze over het algemeen extra op hun hoede.

Je zou ook eens op de site van de betreffende verzekeringsmaatschappij kunnen kijken.

Wat je ook kunt doen is een soort check bij een winkel als Mycomb of Mediamarkt laten doen, dan controleren ze het apparaat voor een vastgesteld bedrag.

Misschien krijg je hem toch nog wel aan de praat door hem bijv in een (warm) vertrek (waar de zon komt) te zetten waardoor wellicht het vocht nog verdampt.
12 jaar geleden
Ceeve
12 jaar geleden
Ja dat klopt, succes ermee !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het hebt uitgezocht en het blijkt niet te kunnen, maar je probeert het toch dan is daar een woord voor in onze taal "fraude".
Je kunt je vader gewoon aansprakelijk stellen. Zijn WA verzekering zal dat vergoeden. Reparatie is waarschijnlijk onmogelijk. Vochtschade is een crime. je kunt proberen de laptop goed te laten drogen, misschien gaat hij het over twee dagen weer doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als jullie allebei een eigen WA verzekering hebben, is dat geen probleem, ik heb het fototoestel van mijn moeder kapot laten vallen en zij kreeg dat volledig vergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je de verzekering inschakeld zou je even na kunnen gaan of de laptop nog kan worden gerepareerd, zonder dit te weten kan de verzekeraar zo en zo niets vergoeden

De schade aan de laptop kan bij de verzekering van de veroorzaker worden verhaald als die persoon ervoor verzekerd is. Dit ligt er ook weer aan of de situatie.....als je vader achter de laptop kroop terwijl jij een glas drinken pal naast de laptop hebt gezet dan kan de verzekering van je vader dit als eigen risico zien en de schade niet vergoeden (tenzij jullie een heel ander verhaal gaan vertellen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend voor je. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken, ik wens je er alle succes mee. :-) fijn dat hij het in ieder geval weer doet en je een nieuwe hebt.
Ik heb wel eens gehoord dat je bij drinken over je laptop, de laptop moet schoonmaken met water. Om het drinken dat veel suiker (kleefstof) bevat te verwijderen. Nat is het immers toch al.
En daarna goed laten drogen.
Dat schijnt beter te zijn dan het drinken zo op te laten drogen.