Zijn de kosten van tuingereedschap voor de huisbaas in het geval van kamerhuur?

Een groot pand waar 11 mensen wonen,
het onderhoud van de tuin horen we samen te doen. (volgens een extra huurdersovereenkomst)

Op dit moment is er alleen een oude grasmaaier aanwezig, zonder opvangbak en harken zijn er niet.

-Voor wie zijn de kosten van dit gereedschap?
(als iemand een linkje heeft graag, want dan kunnen we dat aan hem laten lezen)

-Is het tuinonderhoud niet sowieso voor de verhuurder? (niet belangrijk want we vinden het leuk om te doen, maar wel handig als ie gaat zeuren)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik dacht zelf in eerste instantie dat jullie het toch zelf moeten kopen. De reden hiervoor is dat iedereen die een "gewoon" huis huurt, bijv met een gezin, van een woningbouw vereniging ALTIJD zelf tuingereedschap koopt om in zijn tuin te werken als die bij het huis zit. In dit geval zat ik te denken, dat je het bedrag daarvoor door 11 kunt delen, of je zegt dat degenen die NIET gaan tuinieren het financiele gedeelte doen en de andere het werk Maar tot slot vind ik nog deze link, van gereedschap dat geleend kon worden

Bronnen:
http://www.omniawonen.nl/supernavigatie/ni...

Als dat in het contract is opgenomen dan moeten jullie dat zelf doen inderdaad. Het gereedschap zul je ook zelf moeten aanschaffen. Schoonmaken van het huis hoort ook bij het onderhoud en schoonmaakmiddelen koop je toch ook zelf? Maar je kunt je huisbaas natuurlijk vragen om standaard tuingereedschap. Deze blijft dan eigendom van de huisbaas. Alleen lastig als iets kwijt of defect is, op wie ga je dat dan verhalen?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100