Wat is meer, in belangrijke mate of grotendeels ?

Vraag op een formulier over mate van onderhoud van een kind.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Aaaagh, formulieren over kinderen! Ik denk dat de onderstaande redenering geldt:

Grotendeels is meer. Dat is altijd meer dan de helft, terwijl in belangrijke mate ook b.v. 40% kan zijn.

Maar je weet het maar nooit, met die formulieren. Voor de zekerheid misschien toch maar even bellen maandag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, het is van de site van het nibud, over waar je evt recht op hebt aan toeslagen ed. Ik ga maat voor grotendeels, als het meeste...
In dit geval geen van beiden:

De term 'in belangrijke mate' houdt in dat je per kwartaal €408 moet bijdragen in het onderhoud van je kind, of dat je recht moet hebben op kinderbijslag of een vergelijkbare buitenlandse regeling.

De term 'grotendeels' betekent dat je van de totale kosten van levensonderhoud ten minste de helft en bovendien meer dan €700 per kwartaal voor je rekening neemt. Voor het '(nagenoeg) geheel' onderhouden is vereist dat je minimaal 90% van het levensonderhoud betaalt en bovendien minimaal €1050 per kwartaal.