hallo ik ga binnenkort voor 20uur pw werken via de wis hoeveel hou ik over aan loon? ik heb een wia (wga) loonaanvullingsuitkering

Toegevoegd na 16 minuten:
Wis moet Wsw zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je verdiend in de WSW het wettelijk minimum loon. In jouw geval voor een werkweek van 20 uur.
Minimum maandloon (55% partime, 20 uur/week)
Bruto € 816,34
Netto € 687,22
Minimum weekloon (55% partime, 20 uur/week)
Bruto € 188,39
Netto € 158,33
Minimum uurloon
Bruto € 9,42
Netto € 7,92
1.Exclusief 8% vakantietoeslag.
2.De netto bedragen zijn, anders dan de bruto bedragen, niet wettelijk bepaald en kunnen per bedrijfstak of bedrijf verschillen. De bedragen zijn dus slechts een indicatie.
3.Het minimum uurloon is niet wettelijk bepaald, maar wordt afgeleid van het maand/weekloon en is afhankelijk van het aantal uren dat er normaal binnen het bedrijf wordt gewerkt.
Ik ben ervan uitgegaan dat bij het SW bedrijf waar jij gaat werken, een normale werkweek 36 uur is, als dat anders is, dan kun je dat narekenen.
Je salaris wordt aangevuld door het UWV en meestal krijg je een eindejaarstoeslag en rond pasen nog een een eenmalige toeslag, maar ook dit verschilt per bedrijf.
Succes met je werk.