wat is de goedkoopste bank voor een persoonlijke lening

graag wil ik een goedkope rente voor mijn persoonlijke lening wie weet welke betrouwbare bank dit is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Persoonlijk zou ik lenen bij een betrouwbare bank. Bv ING, Rabobank of ABN-AMRO of ASN. Als je de lening nodig hebt voor een ideeel doel, dan zou je de Triodosbank kunnen proberen.
De rentes kan je vergelijken via onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Destijds was een lening bij de DSB bank ook een van de goedkopere en we hebben allemaal gezien hoe dat is afgelopen. Als je ervoor kiest een PL af te sluiten, laat je goed informeren. Liever iets meer betalen voor een betrouwbaar product, dan dat je straks met de ellende zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keuze voor een goedkope rente voor een persoonlijke lening bij een betrouwbare bank is afhankelijk van jouw situaties. Te verstaan: het te lenen bedrag, leendoel (zoals InekevL aangaf), woonsituatie (als onderpand) en je hoofdinkomen (vast dienstverband, pensioen, onderneming). Dit alles wordt gebruikt om de bank een betrouwbare (risico)inschatting te kunnen geven over de belastbaarheid van jou en om jezelf te beschermen tegen woeker leningen (zoals we gezien hebben bij DSB).

Je zou onderstaande link kunnen raadplegen, waar je bovenstaande zal moeten invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed koop lenen bestaat helaas niet. Bijna alle vergoeden rente op het spaar te goed deze rente zullen ze altijd doorberekenen aan diegene die geld leent. Daar bovenop komen administratie kosten en nog wat andere kosten. op deze manier wordt de leen rente bepaald. De verschillen zitten in de manier van terug betalen. Bij de ene bank moet je vooruit de aflossing betalen en bij de andere aan het eind van de maand. Maar er zijn ook banken en die lokken je met een lage rente en lees je alles goed door dan zie je dat die rente maar voor een bepaalde periode geld en dat de te betalen rente gaat stijgen dat zal dan weer hoger zijn dan bij andere banken. Daarom maakt het eigenlijk niet zoveel uit maar het beste en het veiligste is om geld te lenen bij gevestigde banken zoals ING, Rabo, Sns en de ABN. Zij rommelen het minst met addertjes onder het gras. Maar denk erom Lenen Kost Geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banken zijn duur met lenen , tenzij je een tweede hypotheek neemt en die als doorlopend krediet gebruikt (rente 4-5% tegen 10 % bij de bank)
Bedrijven als BECAM, Frisia etc bestaan volgens mij nog wel, die zijn net zo betrouwbaar als een bank, je moet alleen niet in verzekeringsvormen terugbetalen. Gewoon zo snel mogelijk dichtgooien of aflossen en open houden, zodat je snel over geld kunt beschikken als de maand langer is dan je salaris.
De gewone banken zijn met gewone DK of PL erg duur , vind ik. Overigens is een DK handiger dan een PL , je kunt boetevrij aflossen en als het anders gaat dan je gehoopt had, kun je weer opnemen wat je afgelost hebt.
Het vergt wel meer zelfdicipline, anders zit je jaren en jaren vast aan een DK en dan is ook 6-7 % erg veel geld.
Vroeger was kopen op afbetaling populair, met rentes tot wel 24 %.
Dat is geen aanrader.
Als je vaak krap zit, vraag dan je (schoon)ouders, broers of zussen eens, die willen vaak best helpen , ook vaak met budgetteren, je moet alleen je eigen trots dan overwinnen.
Zelf zit ik in de gelukkige positie dat ik anderen kan helpen, maar ik dek mijn belangen wel goed af.
Zo houd je goede familiebanden en je geld op orde.
Ik vind het te gek voor woorden dat mijn dierbaren bij een bank 10-12% rente betalen terwijl ik nog geen 2.5% rente krijg. Je moet wel vertrouwen in elkaar hebben.
Maar vertrouw je dan liever die grootgraaiers die de betaalde rente zo opjagen? Als je op een goede manier in elkaar investeert, kun je samen verder komen.
Bij een bank is je geld immers ook niet zo veilig als we altijd dachten.
Voor 5000 Euro komt Dirk je dat haarfijn uitleggen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een persoonlijke lening zit je feitelijk altijd 'safe' door de vooraf bepaalde vaste rente en vaste looptijd van het krediet. (Dit in tegenstelling tot een doorlopend krediet waar de rente variabel is en de looptijd dus 'theoretisch' is) Ik zou je adviseren wanneer je voor een persoonlijke lening kiest, je simpelweg voor de laagste rente moet gaan. Voor de beeldvorming een fictief voorbeeld:
Bank A: pers. lening 30000€ - rente 8.1% 450€ p/mnd
Bank B: pers. lening 30000€ - rente 5.3% 450€ p/mnd
Looptijd PL bank A: 88 mnd * 450€ = 39600€ totaal
Looptijd PL bank B: 79 mnd * 450€ = 35550€ totaal
Verschil: ----------- +
4050,-
Bij bank A betaal je dus, nog afgezien van het feit dat er 9 maanden langer afgelost moet worden, €4.050,- méér aan het krediet dan bij bank B!
De laagste rente bij de ABN is in dit geval 7.9% bij PL
De laagste rente in dit geval biedt het veel velen onbekende DEFAM aan: 5.2%
DEFAM is overigens 'gewoon' een dochter van FORTIS!

Resumé: Ga je voor een Pers. Lening, ga dan voor de laagste rente! Handig: op de site www.nederlandleentbewust.nl kan je bijvoorbeeld de meest actuele laagste rente van alle krediet aanbieders vinden of de totale kosten van je lening berekenen.