Gepast terugbetalen: Welke en hoeveel euromunten in portemonnee?

Welke euromunten en hoeveel dien ik in mijn portemonnee te hebben om zo gepast mogelijk te betalen (en dus zo min mogelijk klein geld in mijn portemonnee over te houden).

Ik zou het fijn vinden als ook wordt gemotiveerd waarom ik x munten van x eurocent in mijn portemonnee zou moeten hebben.

Toegevoegd na 11 minuten:
Omdat ik er niet van houdt om veel kleingeld in mijn portemonnee te houden (maakt de portemonnee dik) wil ik graag gepast betalen. Ik heb altijd voldoende briefgeld bij me en dat gebruik ik ook met aanvulling daarop eventueel muntjes. Dit omdat ik zo min mogelijk kleingeld wil terug krijgen.

Als ik bijvoorbeeld tijdens de pauze op school even snel een ijsje of patatje wil gaan kopen wil ik graag gepast betalen met zo min mogelijk kleingeld bij me. Het gaat dus meestal om bedragen die tussen de 1 en 10 euro in liggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Ligt eraan hoeveel contante betalingen je per dag verricht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ga je kopen? Graag een lijste met de prijzen erachter, dan kunnen wij van GV je een passend antwoord geven. Ook nog even de verschillende winkels specificeren.
Het beste kan je gewoon met je pinpas betalen dan hoef je helemaal geen munten mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangezien we briefjes van 5 hebben:

1 x 2 euromunt
2 x 1 euromunt
1 x 50 centmunt
1 x 20 cent munt
2 x 10 cent munt
1 x 5 cent munt.

Met deze combinatie kun je elk bedrag onder de 5 euro met munten gepast betalen. Van 5 cent tot en met 4,95

Dit op basis van het bedrag niet weten, dus voor elke situatie en dus ook voor 1 aankoop.

Kortom als je niet weet wat je moet betalen en je wilt perse gepast betalen, dan is dit de combinatie die je in je portemonee moet hebben en gebruik je de minste aantal munten.

Onder de euro zijn de centen, en als je 95 cent kan betalen met de centen, kun je tot 4 euro aanvullen met de euro munten.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je maar 1 aankoop doet op een dag, dan kan dit dus in je portemonnee, als het er 2 kunnen zijn, moet je het dubbele bij je hebben. etc
13 jaar geleden
Moeilijk, als je een bepaalde hoeveelheid bij je hebt, bv 1 X 5 cent, ben je die al kwijt als je 0,15 € betaald hebt.
Hoeveel kleingeld je ook hebt, er komt , vooral met altijd gepast betalen een moment dat dat niet meer kan.
probeer dan altijd zo makkelijk mogelijk aan te vullen
je moet2,30 betalen, je hebt geen munten van 0,10 of 20
dan geef je bv 5,50 euro, dan krijg je zo min mogelijk los geld terug
anneliez