Waar koop je aandelen?

Ik ben erg geinteresseerd in de aandelen markt en wil zelf misschien ook een paar aandelen kopen. maar ik kan nergens een bekende/betrouwbare engelse/nederlandse aandelen website vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Beleggen
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Via je bank
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Houdt er rekening mee dat niet alle online brokers de zelfde beleggingsvorm aanbieden! Bij veel brokers wordt gehandeld in CFD's Contract For Difference. Een belangrijk verschil met andere beleggingsproducten is dat er rechtstreeks van de CFD broker wordt gekocht. Wanneer je dus een CFD contract aangaat, ga je dit aan met de CFD broker en niet met een ander persoon. Omdat een CFD niet via de beurzen verhandelt wordt, en er nooit een daadwerkelijk eigendom is van een product, gelden verschillende restricties ook niet die wel gelden bij handel op de beurs; bijvoorbeeld een restrictie op short gaan; of de noodzaak om het aandeel te lenen bij het short gaan. Er is ook geen vraag en aanbod of marktwerking. De broker bepaalt de prijzen en is altijd koper en verkoper. pas op deze vorm van beleggen neemt wel meer risico met zich mee omdat er wordt gehandeld met een hefboom effect. Kijk voor meer uitleg en voorbeelden over CFD brokers en hoe dit systeem werkt naar:

Het beste antwoord

Dat kan bij de meeste banken, maar ook gespecialiseerde bedrijven (de zogenaamde "brokers"). Enkele bekende brokers zijn: Alex, Binck en DeGiro. Tarieven per transactie verschillen nogal, het loont de moeite om deze te vergelijken, afhankelijk van het soort transacties.
Als je net begint en alleen zou willen kijken of het wat voor je is, dan is je eigen bank waarschijnlijk de eenvoudigste manier om te starten met beleggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is vaak de minimale leeftijd om te beleggen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vaak 18 jaar. Maar er zijn ook brokers waarbij je als minderjarige kunt beleggen, alleen is er dan wel een goedkeuring door de ouders/verzorgers noodzakelijk.