Ongeveer 30 miljard euro.

Hiervan ligt echter maar ongeveer 10% in Nederland.
De rest ligt in Engeland, Canada en de VS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar mag je goud de in de VS ligt en dat de VS niet terug wilt geven, wel als "van Nederland" beschouwen?
(er is geprobeerd een deel weer naar Nederland te halen en dat is niet gelukt) Dus misschien toch realistischer om van 3 Miljard uit te gaan?
ronron1212
11 jaar geleden
Dat wat in fort knox ligt is de wereld handels garantie. Maar is wel van nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het goud ligt (alshet goed is) niet in Fort Knox, maar in New York (Manhattan, Liberty street 33) 24 meter onder de grond. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch "fijn" dat onze nationale goudreserve bij een particuliere bank ligt.

Andere antwoorden (1)

Nou nominaal is het ongeveer 3 miljard waard. Maar goud is een sluitpost op de balns en behoort niet tot de activa. Dus als je het goud verkoopt, schiet je er niks mee op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30 miljard komt meer in de buurt