Hoe kan het dat Spanje het nu ook zo moeilijk heeft door de crisis en hoe kan het dat Spanje hier zo bij betrokken is geraakt?

Kan heel veel vinden over Griekenland maar Spanje kan ik niet veel informatie over vinden, ben benieuwd :D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Spanje is verdeeld in zeg maar Provincie die elk hun eigen huishoudboekje hebben dat door de Centrale Regering nauwelijks kan worden gecontroleerd. Voorts zijn ze als gekken aan het bouwen geslagen (vliegvelden, vakantiehuizen, kantoren). Om dat te kunnen bekostigen, moet je geld lenen en dat doe je in het buitenland. Aangezien alle financiele zaken in Europa maar ook daarbuiten met elkaar zijn vervlochten, zit Spanje thans diep in de sh..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook spanje dacht dat de bomen tot in de hemel zouden groeien en dat heel europa zes weken per jaar in een spaans hotel of appartement wil zitten. (En dat de komende dertig jaar wil blijven doen)

Als je daar bouwplannen voor maakt heb je huizen en hotels te veel en die zijn allemaal met geleend geld gebouwd. (De banken stonden natuurlijk te springen om dat alles te financieren...)