Is het noodzakelijk om: 'Verzoek om terugboeking' terug te betalen?

Begin juli 2011 tot en met begin maart heeft een verzekeringsbedrijf (Nadasco) ongeveer 450 euro op mijn rekening gestort en vandaag heb ik een brief van 'ABN AMRO' ontvangen waarin wordt beschreven 'ze vriendelijk vragen om het geld naar de betreffende persoon over te maken'.

ik weet niet of de leeftijd er toe doet maar op 22 januari 2012 ben ik 18 geworden, en heb er nooit bij stil gestaan waar het geld vandaan komt. Zelf dacht ik dat het van mijn bijbaantje kwam waar ik vast verzekert was.

dus mijn vragen zijn:
'is het noodzakelijk het geld overmaken naar de betreffende persoon?'
Als ik het niet overmaak wat kan er gebeuren?

Alvast bedankt

bijlage:formulier (Verzoek om terugboeking)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, degene die het geld per ongeluk heeft overgemaakt heeft recht op restitutie (teruggave). Er is hier namelijk sprake van een onverschuldigde betaling, zie http://www.wetrecht.nl/onverschuldigde-betaling/ voor meer informatie.

De bank geeft al aan dat je jouw gegevens door zullen geven aan de verzekeraar indien je niet betaald; met deze gegevens kunnen zij jou direct benaderen of misschien zelfs naar de rechter stappen.

Een verzekeraar keert nooit zomaar geld uit, je zult toch eerst een schademelding oid moeten doen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het niet overmaakt worden je naam en adresgegevens doorgegeven aan Nadasco en dan kunnen zij verdere stappen gaan ondernemen.
Te denken valt hierbij bijvoorbeeld aan dwangbevelen.