Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zorgtoeslag terugvragen zonder uitstel en uit een periode geen ib gedaan?

Niet zozeer bedoeld om de Belastingdienst 'kaal te plukken', maar:

Indien je (als jongere) in 2010 nog geen inkomstenbelasting betaalt, maar dit enkele jaren later (in 2014) wel alsnog moet opgeven (€0,-), is het dan mogelijk om zonder uitstel zorgtoeslag over 2010 terug te vragen? (voor het eerst ontvangen over 2011 in 2012, toen al met terugwerkende kracht)

Ik gok van niet, maar omdat er vandaag ineens een beschikking over 2011 in de bus viel (van het bedrag dat ik destijds als voorschot heb ontvangen maar nu blijkbaar is gewijzigd - of pas erg laat is opgestuurd), kwam bovenstaande vraag naar boven. Het had, naar wat ik begreep, sowieso gekund wanneer ik in 2011 uitstel over het doen van inkomstenbelasting had aangevraagd.

Dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
731

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas is de zorgtoeslag over 2010 op geen enkele manier nu nog te krijgen.
Dat de zorgtoeslag 2011 nu nog gewijzigd is kan gebeuren als er nieuwe (inkomens)gegevens zijn binnengekomen. Die wijziging kan ook plaatsvinden als de zorgtoeslag al definitief is.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding