Als je al 5 jaar in de bijstand zit.En je bijstand is 823 euro.En je huur 527 euro.Is een huurtoeslag van 180 euro goed berekent?

Kan het zijn dat ze een fout hebben gemaakt bij de belastingdienst bij de berekening van de huurtoeslag.Als je 5 jaar elke maand 823 euro krijgt.En de huur is 527.Is dan de huurtoeslag wel goed berekent.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat je meer dan 200 euro hoort te krijgen, ik kan het niet voor je uitrekenen omdat ik je geboortejaar niet weet, niet weet of je een toeslagpartner hebt en je jaarinkomen niet weet, dat is een bruto bedrag. Hier kun je het zelf berekenen:
www.belastingdienst.nl/huurtoeslag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de volgende gegevens juist zijn is de huurtoeslag te laag vastgesteld: bij €15.650 bruto inkomen per jaar (of lager) en € 527 huur - alleenstaand / geen kinderen is er een huurtoeslag van € 255 per maand.

Het kan echter zijn dat uw toetsingsinkomen in het verleden hoger was en dat u daardoor per maand te weinig huurtoeslag krijgt. U krijgt dan het jaar daarop bij de definitieve berekening huurtoeslag wel het resterende bedrag huurtoeslag uitgekeerd als u daar recht op heeft vanwege het lager vastgestelde inkomen. Als uw inkomen werkelijk lager is dan wat op de achterkant van de voorlopige beschikking huurtoeslag staat moet u het lagere inkomen wel zelf doorgeven aan de Belastingdienst. De Belastingdienst doet dit niet zelf.

Zie de proefberekening: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/#bmPresentResult
fisbel