Hoeveel geld is normaal aan boodschappen voor 2 personen en 2 goldens en een poes in de week?

Wij hebben het niet zo breed dus ik maak mijn eigen wasmiddel en zeep om mee te wassen en het is ook beter voor het milieu
zijn er nog meer besparingstips?

wij roken niet , rijden op gas en belastingvrij omdat de auto al 30 jaar is wel elke dag een glaasje wijn of biertje zeker als het warm is

De groenten en aardappels haal ik bij een tuinder waar ik lid van ben en per jaar een vast bedrag betaal

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik vraag me af of je nu wilt weten hoeveel de wekelijkse boodschappen voor een stel met 3 huisdieren kosten of hoe je nog meer kunt besparen?

Tips om te besparen:
- kies ervoor om te gaan lopen/te gaan fietsen als dat mogelijk is en niet met de auto te gaan,
- koop b- en huismerken,
- let op aanbiedingen en kortingsacties, ze komen ook vaak periodiek terug, dus koop genoeg tot ze weer in de aanbieding zijn,
- accepteer altijd alle gratis zegeltjes en dingetjes, ook al heb je ze zelf niet nodig misschien kun je ruilen,
- grotere verpakkingen zijn duurder, maar in verhouding goedkoper dan kleine verpakkingen,
- online kun je veel dingen goedkoper kopen, daarnaast zijn er ook zogenaamde 'cashback'-sites. Door via deze sites af te sluiten kun je leuke bonussen/kortingen krijgen.

Misschien is het ook een idee om extra geld te verdienen, bijvoorbeeld door oude spullen te verkopen op internet of vrijmarkt. Er zijn online veel sites waarbij je enquetes kunt invullen, uitnodigingen voor testproducten kunt krijgen, beoordelingen kunt schrijven of e-mails kunt lezen. Hier krijg je vaak een kleine vergoeding voor, maar het kan leuk oplopen en het is niet ingewikkeld en vaak zelfs leuk.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb nog even naar de kosten van de huisdieren gekeken en ik kwam uit op deze getallen.
Voer voor 2 honden 17 - 25 per week (70 - 100 euro per maand).
Dierenartskosten honden tussen 2,50 - 4 euro per week (130 en 200 per jaar).
Voer kat 3,75 - 5 euro per week (15 - 20 euro per maand).
Dierenarts kat 1 - 1,50 euro per week (50 - 75 euro per jaar.
Kattengrit ongeveer 3 euro per week.
Hondenbelasting 2 honden 2,30 - 5,50 per week (120 - 290 per jaar)

Totaal tussen de 30 - 45 euro per week.

De kosten van voer zijn afhankelijk van wat je je huisdier geeft, het merk en de kwaliteit.
De dierenartskosten zijn uiteraard afhankelijk van hoe gezond je huisdiers is, maar dit zijn indicaties voor standaard zaken.
In sommige gemeenten betaald je geen hondenbelasting en in andere behoorlijk wat. Omdat ik niet weet uit welke gemeente je komt is de marge nogal groot.

Dan komen er natuurlijk nog de overige kosten bij als extraatjes, borstels, bakken, riemen ed. Dit heb ik niet meegerekend.

Zoals je ziet is het niet goedkoop om 3 huisdieren te hebben. Maar het is wel mogelijk om te bezuinigen op de kosten, zonder dat dit ten nadelen van je huisdieren zal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wil het allebij weten,bedankt voor je antwoord +
flyingcrow
11 jaar geleden
Goed antwoord,+!

Andere antwoorden (1)

Alles direct afwassen, een koekenpan die van het vuur komt is nog warm, als je die meteen afwast, heb je geen warm water nodig.

Gebruik bijvoorbeeld het water waar je eieren in hebt gekookt als afwaswater (hoef je niet de warme kraan aan te zetten, waar eerst nog liters koud water doorheen gaan).

Als je hakken aan één kant zijn versleten: de rechter met de linker verwisselen.

Als je met z'n tweeën bent heb je niet zo veel aan die kiloknallers. Deel bijv. 8 worsten met een ander huishouden (heb je toch de korting).

Kook altijd wat in de aanbieding is, hoef je ook niet na te denken: wat zal ik eens gaan koken.

Koop produkten met 35% korting als de uiterste verkoopdatum vandaag is.

leen de vrekkenkrant:

http://www.vrekkenpagina.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet waar die min vandaan komt maar niet van mij +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je goed hebt gelezen zie je dat ik mijn groenten bij de boer haal en een vaste prijs per jaar betaal
hakken verwisselen lijkt me geen goed idee en vlees eten we nauwelijksals ik mijn groenten heb gespoeld gebruik ik het water voor de planten