Waarom zegt men dat het slecht gaat met de euro, terwijl hij nog steeds veel meer waard is dan een dollar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er wordt altijd gekeken naar het verloop, gedurende de afgelopen tijd. Een grafiek die het koersverloop tussen de euro en de dollar laat zien, vindt je op http://www.wisselkoersen.nl/currency/showgraph.aspx?currencyid=638299. Hierin zie je dat de euro in het afgelopen jaar steeds minder waard is geworden. Of anders gezegd: voor je euro krijg je nu minder dollars. En dat houdt in dat je zou kunnen zeggen dat het slecht gaat met de euro. Je kan andersom ook zeggen dat het goed gaat met de dollar.