Nee dat kan niet. Om ww te krijgen moet je in nederland hebben gewerkt en een adres in nederland hebben.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier gewerkt meer dan 3 jaren. I heb adres hier, maar heti is niet geregistreerd. (Ik kom uit Hongarije, mijn geregistreerde adres is daar.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier gewerkt meer dan 3 jaren. I heb een adres hier, maar het is niet geregistreerd. (Ik kom uit Hongarije, mijn geregistreerde adres is daar.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is onjuist. Als Nederlander woonachtig in het buitenland, maar wel in loondienst in Nederland, krijg je na ontslag gewoon een ww-uitkering.
ronron1212
11 jaar geleden
Je moet als je een ww uitkering hebt beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt.
Het is niet duidelijk wat jij bedoelt met een "geregistreerd" adres.
Als je uit Hongarije komt, dan zul je daar een adres hebben.
Als je hier werkt, zul je ook hier een adres hebben.
Daarvoor hoef je je adres in Hongarije niet op te geven.

Je Nederlandse adres moet je inschrijven in de gemeente waar je woont.
Dat is voldoende.
Dan heb je dus een woonadres in Nederland.
En als je legaal al 3 jaar gewerkt hebt hier, en je woont hier en je blijft hier wonen, dan heb je recht op een WW uitkering.
Je kunt niet terug verhuizen naar Hongarije en je WW uitkering houden!

Die moet je aanvragen bij het UWV.
http://www.uwv.nl/Internationaal/Uitkering_buiten_Nederland/Ik_heb_een_WW_uitkering/index.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Om recht te hebben op een WW-uitkering moet je in Nederland wonen.

Toegevoegd na 8 minuten:
En als je langer dan 6 maanden in het buitenland blijft, dan kan je ook geen WW-uitkering meer krijgen bij terugkeer naar Nederland. Je moet dan eerst weer aan de voorwaarden voor een WW-uitkering voldoen:

- Je bent verzekerd voor werkloosheid. Dit is meestal zo als je bij een werkgever in dienst was.
- Je bent direct beschikbaar voor betaald werk.
- Je hebt in de periode vóór de werkloosheid 26 van de 36 weken gewerkt.
- Je bent niet door eigen schuld werkloos geworden.
- Je staat ingeschreven bij het werkbedrijf van het UWV.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is onjuist. Als Nederlander woonachtig in het buitenland, maar wel in loondienst in Nederland, krijg je na ontslag gewoon een ww-uitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vraagsteller woont in Nederland en heeft in Nederland een adres.
nee, je hebt je inkomstenbelasting et cetera ook ergens anders afgedragen, dan hoef je hier naderhand ook niks te verwachten. WW krijg je waar je belasting betaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt niet.
Hij heeft drie jaar in Nederland gewerkt en hier dus rechten opgebouwd en belasting betaald.
U heeft recht op een ww uitkering als u aantoonbaar voor een bepaalde periode in loondienst in nederland heeft gewerkt.
Uw adres of verblijfplaats maakt verder niets uit.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de transport, daar zijn veel mensen uit het oosten ( lees polen ) hierheen gehaald.
En nadien bedankt.
Deze werknemers wonen in het buitenland, maar doordat ze hier gewerkt hebben, hebben ze dus ook hier hun rechten opgebouwd.
Voor de rest moeten ze natuurlijk ook gewoon voldoen aan alle verplichtingen die ook voor in nederland wonende werklozen geld.