Ik ben mijn pinpas kwijt, wat is belangrijk om te zeggen zodat ik een gratis nieuwe pas krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je hem al laten blokkeren bij de bank?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb dr geen geld meer opstaan. Maar ik bedoelde wat ik moet zeggen aan de telefoon(mooi verhaaltje zodat je hem gratis krijgt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die krijg je niet gratis, zelfs niet met een mooi verhaaltje. Daarbij is dat niet meer dan terecht, jij bent hem kwijt, dat heb je aan jezelf te danken. Moet je maar beter met je spulletjes omgaan. Nu weet je meteen hoeveel een nieuwe pas kost en zal je hem niet weer zomaar kwijt raken ;).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo ik heb er geen geld meer opstaan. Zolang de kaart niet geblokkeerd is kan iedereen deze gewoon gebruiken als ze ook de pincode hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet het maar, jij bent je pas kwijt en er wordt doorgevraagd door de bank en dan val jij met je leugenpraatjes door de mand. Gewoon beter op je pas letten en ons niet meeslepen in jouw leugens!

Antwoorden (3)

Je krijgt hem niet gratis. Met of zonder mooi verhaaltje moet je een klein bedrag aan administratiekosten betalen, ik geloof iets van 7 euro. Zelfs als je een vermoeden hebt/het aannemelijk is dat hij is gestolen. Zonder een bewijs van aangifte van diefstal bij de politie krijg je geen gratis nieuwe pas (en zelfs met aangifte misschien niet eens, maar dat weet ik niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijg hem sowieso niet gratis. Zelf als je zegt dat je bestolen ben zijn de kosten voor jou.

Misschien volgende keer wat verantwoordelijker met je spullen omgaan dan achteraf de bank proberen op te lichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad.. Frauderen noemen ze zoiets. Daar wil je jezelf toch niet schuldig aan maken voor die 7 euro (zoals ik hier heb gelezen). ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7,50 bij de ING
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou kijk.. 7,50.. Lijkt me niet de moeite waard je schuldig te maken aan fraude.. Met een beetje fatsoen geef je toe dat je slordig bent geweest en graag een nieuwe pas aan wilt vragen. De mensen bij de bank moeten dit ook regelen voor jou, niet gek dat ze er geld voor vragen.
Er is zeker een mogelijkheid om een gratis nieuw pasje te krijgen, alleen is dat de zaak frouderen en dat mag niet op GV en niet in het algemeen. Maar een antwoord dat het niet kan is een fout antwoord.