Hoe hoog is de studiefinanciering voor MBO niveau 4?

Mijn ouders wonen samen, werken beide :)..

Gaat vanaf 1-1-12 in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een bepaald bedrag kan niet genoemd worden. Afhankelijk van het inkomen van jouw ouders wordt er door de overheid de hoogte van jouw studiefinanciering berekend. Wanneer jouw ouders veel verdienen, is het mogelijk dat jij geen aanvullende beurs krijgt, maar slechts de basistoelage (dit ligt rond de 90 euro per maand.)
Tip: bij het invullen van de aanvraag formulieren voor de studiefinanciering aangeven dat je de aanvullende prestatie beurs wilt. aan de hand van ingevuldegegevens berekend de overheid of je hier recht op hebt. Indien dit het geval is, wordt dit bedrag een schenking van de overheid, mits jij je diploma optijd behaald. (verwar dit niet met de aanvullende lening.) Veel informatie over je studiefinanciering kun je vinden op de websites van duo en de ib groep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bedragen zijn nog niet bekend, thans zijn die:

uitwonend: 246 euro
thuiswonend: 75,39 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Don't forget the "prestatiebeurs".
Dit kan je uitrekenen met de onderstaande link.

Het is nogal afhankelijk van je inkomen van je ouders en of je thuis of uitwonend bent. Vul alles daar kloppend in en je stufi komt er zo uit gerold.

Toegevoegd na 58 seconden:
Lét wel. Prestatiebeurs is GEEN gift. Deze wordt omgezet in een gift indien je je diploma haalt binnen 10 jaar.