Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je in 2016 zorgtoeslag ontvang, moet je dan als nog opnieuw Anvragen voor 2017?

Of hoef dat niet , word die dan automatisch verlengd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor zover ik weet niet.
Let alleen wel op, als er gedurende het jaar dingen veranderen , inkomen , gezinssamenstelling , huur (weet niet wat allemaal?) , geef dit onmiddellijk door aan de betreffende instantie, omdat de huurtoeslag dan vaak verandert en ... alles wat je teveel overgemaakt krijgt, moet je ook weer terugbetalen...
Dat kan voor problemen zorgen, dus wel goed opletten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
fisbel
7 jaar geleden
De verhoging van de huur per 1 juli die een woningbouwvereniging elk jaar per brief aankondigt hoef je zelf niet door te geven. Deze verhoging wordt achteraf meegenomen in de definitieve berekening huurtoeslag. Huurverhogingen van een particuliere verhuurder moet je wel zelf doorgeven. De particuliere verhuurder doet dat niet.

Toeslagen die achteraf worden aangevraagd bijvoorbeeld bij de belastingaangifte moet je wel zelf continueren.
Voorbeeld: je vraagt achteraf zorgtoeslag voor 2016 aan. Je doet dat bij de belastingaangifte voorjaar 2017.
Als je de zorgtoeslag wil continueren voor 2017 moet je die aanvragen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mensen ik heb 't over zorgtoeslag niet over huurtoeslag ☺️☺️
Nee. De belastingdienst bepaalt je zorgtoeslag aan de hand van je aangifte. Ergens einde van het jaar ontvang je een brief met daarin de nieuwe voorschotbeschikking voor het nieuwe jaar (2017). Deze brief zou je eigenlijk al gehad moeten hebben, check dit voor alle zekerheid even op "mijn overheid" (inloggen met DigiD). Indien in 2018 (in je aangifte over 2017) blijkt dat je hogere inkomsten hebt gehad dan wordt dat verrekend in je belastingaanslag.
Staat er geen brief voor je in "mijn overheid" dan adviseer ik je toch even te bellen, want ook de belastingdienst maakt fouten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding