kan je nog af van de koop van een auto met huurkoop?

Autop gekocht met huurkoop maar auto mankeert van alles waar we niets van af wisten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Wat staat daarover in het contract dat je hebt getekend?
Utrecht
7 jaar geleden
huurkoop = lease?
In dat geval ben je geen eigenaar van de auto maar een soort huurder. Ermee terug en als er niet afdoende gerepareerd wordt, de overeenkomst opzeggen.
ronron1212
7 jaar geleden
Huurkoop=lening @Utrecht

Antwoorden (1)

Niet direct. De verkopende partij moet een deugdelijk product leveren. Als er echter (niet aangetoonde) gebreken aan blijken, dan moet de verkopende partij (de gelegenheid krijgen en) deze herstellen. In onderling overleg zou de verkoop ongedaan gemaakt kunnen worden.
jc54
7 jaar geleden
teusvh
7 jaar geleden
Hier kan nog wat aan worden toegevoegd. Als het niet lukt om de auto goed in orde te maken kun je de koop ontbinden.
http://www.ejure.nl/2013/01/consumentenkoop-i/