moet mijn werkgever een omscoling betalen als mijn contact door ziekte niet verlengt word?

ik zit in de ziektewet wegens een hernia ik kan mijn werk niet hervatten en daardoor zal mijn contract niet verlengt worden passend werk hebben ze niet voor me.
als ik omscholing wil moet mijn werkgever hier dan voor gaan betalen? of geld dat alleen als je binnen de organisatie blijft werken. moet de eventuele omscholing dan ook gericht zijn in dit geval de zorg of mag je ook totaal iets anders gaan doen. ofkan dit helemaal niet als je in de ziektewet zit ik word aan t einde van mijn contract(november) doorgestuurd naar het uwv

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Je (voormalig) werkgever hoeft alleen te betalen ten gunste van zijn eigen bedrijf. Dit geldt niet voor werknemers die vertrekken en mogelijk een omscholing in een andere richting zoeken.
Wellicht kan het UWV jou wél hierbij helpen.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas heb je pech op pech
Je krijgt helemaal niks
Geen omscholing niet via oude werkgever maar ook niet van het UWV het geld is op !!
Je zal zelf voor een passende opleiding moeten zorgen en die ook zelf moeten betalen
Hoe vervelend het ook is !
Je zal na ziekte dan ook weer werkeloos verklaard worden en zal voor elk jaar dat je gewerkt hebben 1 maand ww krijgen en moet dan weer verplicht gaan solliciteren alleen als je jezelf aan het omscholen bent zal jij ontheffing kunnen krijgen van sollicitatie plicht!

Veel sterkte met deze situatie