Hoeveel Wajong krijg je als je na 2011 thuis woont en door studeert ? Er wordt niet bijverdient. Is er ergens een rekensom ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kijk even op www.uwv.nl. In principe is het 75% van het minimumjeugdloon en dat is natuurlijk leeftijdsgerelateerd. Er is vaak ook recht op zorgtoeslag en andere toeslagen. Maar op de site van UWV vind je een brochure in PDF en daarin staat heel wat nuttigs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er vanaf of het gaat om de oude of de nieuwe Wajong, dus of het aangevraagd is vóór 1 januari 2010, of pas daarna. En natuurlijk het arbeidsongeschiktheidspercentage: bij de oude Wajong is dit ingedeeld in klassen, bij de nieuwe werkt dat anders, en wordt gekeken of iemand nu niet kan werken, waarschijnlijk nooit kan werken, of wel kan werken, en wanneer iemand een uitkering ontvangt, is de hoogte daarvan lager wanneer er recht bestaat op studiefinanciering.

Er bestaat inderdaad een rekenhulp.
Dat is deze voor de oude Wajong: http://www.uwv.nl/owajong/rekenhulp_owajong.aspx
En deze voor de nieuwe: http://www.uwv.nl/wajong/fasevragen/mijn_inkomen_tijdens_wajong/rekenhulp_wajong.aspx

Bijzondere situaties, zoals een andere maatman, een verhoging vanwege hulpbehoevendheid, en andere uitzonderingen, zijn niet meegenomen in deze rekenhulpen.