Heb een ww uitkering voor 40 uur pw. Maar heb werk gevonden, nul uren kontrakt. Als ik 25 uur werk is dat salaris hoger dan me 40 uur ww uitkering ?

Heb werk gevonden, ze bieden me een een nul uren kontrakt aan.
Maar als ik daar al 25 uur werk (en dat is er waarschijnlijk ook) is het salaris al hoger dan dat me ww uitkering is.
krijg ik voor de resterende 15 ww uren ook nog gewoon ww ?

Ik hoor het graag.
Groetjes Detje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

nee alleen als het geld uit arbeid lager is krijg je een aanvulling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+; ik vraag me alleen af waarom ze je een 0-uren contract aanbieden en geen vaster contract als er waarschijnlijk 25 uur zijn?!?!
Voor de uren dat je niet werkt, en nog sollicitatieplicht houdt, krijg je nog WW.
Je zult wel iedere maand op moeten geven hoeveel uur je gewerkt hebt.
Als je een bijstandsuitkering zou krijgen was het anders, inkomsten die je dan krijgt worden van de bijstandsuitkering wel ingehouden
anneliez
11 jaar geleden
Beide al gegeven antwoorden kunnen correct zijn.
Het is afhankelijk van:
- hoeveel uur ga je werken en voor hoeveel uur krijg je WW
- hoelang zit je in de WW

De regel is:
- in het 1e jaar van de WW wordt je gekort op uren
- na het 1e jaar wordt je gekort op inkomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou als ik jouw was contact opnemen met het UWV of de rekenhulpen gebruiken. Voor zover ik het begrijp:
Tot 14 december 2012 zou je als je 25 uur per week werkt daarnaast 15 uur WW krijgen en je hebt nog steeds sollicitatie plicht voor die 15 uur. Na 14 december wordt je inkomen aangevuld tot ca 125% t.o.v. de WW uitkering, ook dan heb je nog steeds sollicitatie plicht.