waarom krijg je rente bij de bank?

dus niet rente die je extra moet betalen maar dat je een paar keer per jaar een paar cent krijgt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (6)

Zodat de bank jouw geld kan uitlenen, en daar vragen zij dan weer rente voor.

Toegevoegd na 48 seconden:
En om te zorgen dat jouw geld dus niet op een andere bank gezet wordt. Als dit wel zou gebeuren zou de bank geld missen waarmee ze kunnen 'spelen' (beleggen, uitlenen)

Toegevoegd na 51 seconden:
En om te zorgen dat jouw geld dus niet op een andere bank gezet wordt. Als dit wel zou gebeuren zou de bank geld missen waarmee ze kunnen 'spelen' (beleggen, uitlenen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees de toevoeging even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mis ik dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de min is voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg ik ook nergens, ben alleen wel benieuwd waarom mensen "Dit geen waardevol antwoord op de vraag" vinden.
Dat hoort erbij je hebt geld op je rekening staan en daar verdien een beetje rente mee. De bank kan namelijk het geld wat op al die rekeningen staat weer uitlenen tegen een veel hogere rente. Dus hebben ze graag dat je je geld op hun bank zet.
ronron1212
12 jaar geleden
als jij geld zet op de bank, kunnen zij jou geld investeren i andere dingen waar de bank weer geld aan kan verkopen
maar als ze geen rente geven zetten minder mensen hun geld op de bank, omdat ze er niks voor terug krijgen
dan denkt de bank: als we ze wat extra's geven zetten zij er geld op en kunnen wij verder investeren

dus zij geven rente omdat ze willen dat mensen geld zetten op de bank
hoe meer geld, hoe meer rente
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Makkelijk gezegd is het een bonus voor jou, omdat je gebruik maakt vam die bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een paar tientjes bij mij maar dat komt omdat de bank het geld nodig heeft om te bestaan, ze lenen het uit aan mensen die ook weer rente betalen. Als beloning krijg je dan rente. Als iedereen zijn geld op zou nemen komt de bank ik grote problemen (denk maar aan DSB) omdat ze geld uitlenen wat dus eigenlijk van andere mensen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is verwaarloosbaar!
Neem van mij aan dat een bank/rekening u steeds geld kost!
In België is de rente op een zichtrekening om en bij de 0,1%.(dit is wel afhankelijk van bank) Gaat u onder nul, rekenen zij een percentage aan tussen de 11% en de 16%aan! Neemt u de kostprijs, die zij aanreken om een zichtrekening te hebben lopen erbij+ de jaarlijkse inflatie van ongeveer 2%. Dan heeft u helemaal geen rente of rendement op u geld. Hoe u het ook keert of draait, dit kost u geld! Waarom zij u deze intrest geven? Zij spelen namelijk met u saldo dat op de rekening staat Eigenlijk leent u dit bedrag aan de bank en automatisch verwacht u een intrest..Zij verdienen hier massa"s geld aan en geven u een schandelijke 0,1% als rendement/illusie!

Op de 2de link kan u uitrekenen wat u dit kost!