Wat zijn je rechten bij skimmen? Zie uitleg

Vanmorgen bleek tot mijn verbazing mijn bankpas geblokkeerd te zijn. Bank gebeld, zij hebben mijn pas preventief geblokkeerd omdat ik ergens heb gepind en die automaat blijkt geskimd te zijn.
De kantoren van de bank zijn gesloten en ik kan niet zien of er geld van mijn rekening is gehaald. Stel dat er geld van mijn rekening is gehaald wat zijn dan mijn rechten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een nieuwe pas hebt, open dan meteen een internetrekening. Kan je tenminste meteen zien wat er af- of bijgeschreven is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb internetbankieren, punt is dat als je pas is geblokkeerd je daar ook niet bij kan komen

Het beste antwoord

Ik werk zelf bij de bank en als ik zie dat een pas is geblokkeerd wegens skimming dan meld ik de klant ook als er geld is afgehaald van de rekening, ook als er niets is afgehaald meld ik dit ook. Mocht er geld van je rekening zijn gehaald dan wordt dit geld teruggestort door de bank en binnen 5 werkdagen krijg je een pas naar je huisadres gestuurd. Je kunt zonder pas ook tijdelijk geld ophalen bij je bank binnen met een geldig legitimatiebewijs totdat je nieuwe pas ontvangen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Het enige juiste antwoord,maar dat kan ook niet anders als je bij een bank werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik kon de info niet echt vinden op de site van de bank. De medewerkster van de bank die ik aan de telefoon had zei geen inzage te hebben of er geld van mijn rekening was gehaald.
Gelukkig had ik nog een creditcard om de benzine vanmorgen te betalen toen bleek dat mijn pas was geblokkeerd

Andere antwoorden (1)

Je krijgt als de pas werkelijk geskimd en misbruikt is dat geld teruggestort van je bank, en je moet natuurlijk een nieuwe bankpas ter vervanging krijgen. Wees niet bang, dat is goed geregeld.
Amadea