Wat zijn je rechten bij skimmen? Zie uitleg

Vanmorgen bleek tot mijn verbazing mijn bankpas geblokkeerd te zijn. Bank gebeld, zij hebben mijn pas preventief geblokkeerd omdat ik ergens heb gepind en die automaat blijkt geskimd te zijn.
De kantoren van de bank zijn gesloten en ik kan niet zien of er geld van mijn rekening is gehaald. Stel dat er geld van mijn rekening is gehaald wat zijn dan mijn rechten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik werk zelf bij de bank en als ik zie dat een pas is geblokkeerd wegens skimming dan meld ik de klant ook als er geld is afgehaald van de rekening, ook als er niets is afgehaald meld ik dit ook. Mocht er geld van je rekening zijn gehaald dan wordt dit geld teruggestort door de bank en binnen 5 werkdagen krijg je een pas naar je huisadres gestuurd. Je kunt zonder pas ook tijdelijk geld ophalen bij je bank binnen met een geldig legitimatiebewijs totdat je nieuwe pas ontvangen is.

Je krijgt als de pas werkelijk geskimd en misbruikt is dat geld teruggestort van je bank, en je moet natuurlijk een nieuwe bankpas ter vervanging krijgen. Wees niet bang, dat is goed geregeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100