hoelang mag een werkgever over een afrekening doen?en wat te doen by overschreiding van dit termyn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Normaal gesproken gebeurt dit bij de eerstvolgende loonbetaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mits je niet op staande voet ontslagen bent, dient de werkgever aan het einde van de afgesproken termijn je salaris en eindafrekening te betalen. De termijn is het tijdvak waarin gewerkt word, meestal is per maand, maar soms per 4 weken op zelfs per week. Als je normaliter per maand betaald wordt, en je contract bv op 25 maart dient hij uiterlijk 31 maart te betalen.

De werkgever mag hier slechts schriftelijk van afwijken.
Stel hem middels een aangetekende brief in gebreke én eis je salaris per direct op. Indien hij dit niet doet moet hij rente gaan betalen, hoeveel kun je lezen in bijgevoegde link.

Maar als je op staande voet ontslagen bent, kun je aansprakelijk gesteld worden, de werkgever dient wel aan te tonen waarvoor en hoeveel...

Bel even met de bond of het juridisch loket, zij kunnen je helpen bij de vordering....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe is een afrekening een voorschot wat je als werknemer hebt betaald en je terug krijgt van je werkgever. Dit moet zsm gebeuren.
Bij mijn werkgever heb ik personeelsadministratie gedaan en het streven is/was dat de werknemer binnen 1 week het geld op zijn / haar rekening heeft staan.
Dit staat los van het maandelijkse salaris. Het kan alleen wel mogelijk zijn dat de werkgever het zo ingeregeld heeft dat het met de salarisbetaling mee gaat. Als je dus dan pech hebt, moet je 1 dan maand op je tegoed wachten.