Hoeveel kan er in een envelop als je er hem frankeert voor 0,44 cent? (1 postzegel dus)?

Ik wil enquêtes versturen; 3 a4tjes, dubbelzijdig afgedrukt met een nietje erdoorheen. In een normale envelop met een sticker erop geplakt. Is dit haalbaar of moet ik er meer opdoen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Kleine toevoeging: het is vanuit een bedrijf en bij frankeermachine is het dan 0,44 cent aangezien die van PostNL zelf is. ;). En nog een andere toevoeging : het betreft de frankering van een antwoordenvelop die meegestuurd wordt. Mocht het dan net te weinig gefrankeerd zijn, dan krijg ik (het bedrijf) strafporto? Het wordt dan wel bezorgd of hoe zit dat?

PS; zal uiteraard t zekere voor het onzekere nemen, ben alleen even benieuwd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja, dat moet lukken. Ik verstuur elke week aviertjes voor de sportvereniging met het wedstrijdformulier. Als ik gewoon op kopieerpapier afgedrukte wedstrijdformulieren heb en in een kleine a6 envelop (papier dus twee keer dubbelvouwen) doe dan passen er 3 a4papieren in 1 postzegel. Als een tegenstander de formulieren op dik papier heeft afgedrukt gaat het mis en ook bij 4 a4 papieren moet ik een extra postzegel plakken.

Ik weeg het elke week met een brievenweger en ook hier staat: Een A4 weegt 1/16 van A0 en een A0 op gewoon papier weegt 80 dus een A4 weegt 5 gram. Dan nog een enveloppe en een nietje voor 5 gram, dat moet lukken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het echt te weinig gefrankeerd zou zijn wordt het wel bezorgd maar krijgt de geadresseerde een boete. Die persoon kan de post wel opgeopend terugsturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja en bij 1 gram teveel zullen ze niet snel handelen hoor bij de post (ik ben zelf postbode) met boetes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nu ben ik het spoor wat bijster met die antwoordenvelop maar 3 a4tjes op gewoon kopieerpapier en een a6 enveloppe en een nietje is binnen de 20 gr. Alles extra gaat er overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (3)

Dat is afhankelijk van het gewicht van je brief. 0,44 ct is trouwens het oude tarief je betaald nu 0,50.

Hieronder staat de site met de tarieven per gewicht.
12 jaar geleden
Ik denk wel dat dat haalbaar is, maar je zou dit op de onderstaande link beter kunnen zien wat voor jou van toepassing is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met 3 a4-tjes + envelop kom je net boven de 20 gram uit.(22 gram ongeveer)
Dat wordt dus meer betalen, misschien dat de post het over het hoofd ziet, maar het maakt geen goede indruk op de geënquêteerde als er een strafportkaart bij de post zit.

Toegevoegd na 41 minuten:
Als het vaker gaat gebeuren dat je antwoordbrieven terug moet krijgen op het bedrijf kun je misschien gaan denken aan een antwoordnummer. Hoef je niet extra te frankeren op brieven die misschien niet teruggestuurd worden. En heb je geen strafport.
anneliez
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Ik weeg de 3 A-4 tjes+ halve A4-enveloppe. Twee postzegels zijn voldoende voor ongeveer 8 velletjes + enveloppe. Soms moet een klein stukje van het derde velletje (geen luxe dik papier) afgeknipt worden. Dan is het precies 20 gram.