Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt een geldautomaat met de chip van je bankpas of de magneetstrip? Of beide?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De pinautomaten werken (nog) met de magneetstrip. De bankpas heeft (tenminste bij mijn bank) alleen nog een chip voor de chipknip.

Mijn creditcard heeft ook een chip en sommige automaten kunnen die lezen. In dat geval vraag (bijvoorbeled een pompbediende) omde chip uit te lezen en moet je de bijbehorende pincode intypen.

Het werken met de chip is veel veiliger, maar nog niet algemeen ingevoerd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Correctie, de chip in mijn betaalpas werkt ook in plaats van de magneetstrip. In het buitenland zijn er wel al automaten waarbij je via de chip betaalt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Meer info op onderstaande website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

magneetstrip.

ik heb nog pasjes zonder chip en daar kan ik gewoon mee pinnen, alleen dat nieuwe systeem dat je je kaart insteekt en weer uithaalt en dan pas de pin invoert die doen het niet zonder chip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar vroeger de chip op een betaalkaart synoniem was met een Chipknip of Proton wordt de chip tegenwoordig in pinautomaten ook vaak gebruikt voor de klassieke rechtstreekse betaling van de bankrekening naar de winkel die vroeger via de magneetstrook ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding