Ik moet voor een stageopdracht de optimale bestelgrootte berekenen en de veiligheidsvoorraad, hoe doe ik dit?

Het is voor een magazijn waar de producten vrij regelmatig uitgaan en de levertijd van onze leveranciers is ook vrij regelmatig. Welke gegevens heb ik nu allemaal nodig en hoe reken ik het allemaal uit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Je moet de formule van Camp gebruiken. De benodigde gegevens daarbij: de totale benodigde hoeveelheid per jaar, de bestelkosten per bestelling, de inkoopprijs per artikel en de kosten die te maken hebben met het aanhouden van voorraad. Toelichting bij de laatste post: die kosten zijn vooraf niet exact bekend. Daarom wordt vaak op basis van informatie van het jaar daarvoor een vast bedrag gerekend per artikel.
De formule zelf: zie de link op wisfaq. (bijlage).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Heeft dat niet ook te maken met de omzetsnelheid?