Heb ik na het ontslag van deze baan nog recht op ww?

Na een lang dienstverband heb ik in overleg met de werkgever ontslag genomen met een afkoop regeling. Na een tijdje heb ik een nieuw baantje gevonden als aanvulling op mijn inkomsten. Hier werk ik inmiddels 7 jaren. Helaas is de nieuwe werkgever failliet gegaan. Vanaf juli, dan ben ik 63, gaat het prepensioen van de vorige werkgever in, dit kan volgens hen niet uitgesteld worden. Bij de nieuwe werkgever is geen verder pensioen opgebouwd.
Kom ik nu in aanmerking voor ww voor het verlies van deze baan van 16 uur per week?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Meld je aan bij het UWV; voor die 16 uur kun je WW krijgen. Ik denk dat het prepensioen niet meetelt omdat dat geen inkomsten uit arbeid zijn. Je mag ook .b.v je gouden handdruk gebruiken naast je WW.