Waarom biedt een zwembad naast gewone entreekaartjes ook bijv. 12 badenkaarten aan? Is dit voordelig voor het zwembad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Een twaalf baden kaart voor de prijs van tien losse baden. Het is voor de zwemmer goedkoper en het zwembad is zeker van deze inkomsten. Bij speciale acties krijg je zelfs veertien baden voor de prijs van tien. Het zijn inderdaad allemaal lokkertjes, maar voor de regelmatige zwemmer is het gunstig.
jc54
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen houden van aanbiedingen, stel een gewoon kaartje is €5,- en een 12 badenkaart €57,- dan denken de mensen oh ik heb €3,- korting, en kopen ze zo'n kaart sneller.

Een aantal van die mensen gaan maar 10x zwemmen, vergeten de kaart, of raken hem kwijt. Dan heeft het zwembad winst. Daarnaast lokken ze met zo'n kaart bezoekers sneller terug, en wie weet wat ze verder nog uitgeven in het zwembad, een blikje, een ijsje, duikbril...

Het is hetzelfde als bijvoorbeeld de oude strippenkaart in de bus of een kaartje kopen bij de chauffeur.

Ze kunnen er wat verlies op maken, maar het staat niet in verhouding met de winst die ze uiteindelijk maken.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog een punt: mensen gaan VAKER zwemmen want er is al betaald! Dus veel mensen zouden bijv maar 10x per jaar gaan maar met zo'n 12 badenkaart gaan ze misschien wel 15x per jaar en dat is OOK kassa!
Dit is voornamelijk handig voor de regelmatige baantjes zwemmers.
Naast dat het voordeliger is. Heb je geen gerommel met geld. Gewoon een kaart die afgestempeld wordt ,makkelijk dan je portomonee telkens bij je hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heet in de handel gewoon: klantenbinding.