Klopt het dat het bij de gemeentelijke belastingen wel als inkomen word meegerekend?

Ik heb een iva uitkering en heb kwijtschelding aan gevraagd voor gemeentelijke belasting. Hierbij worden Mn toeslagen als inkomen gerekend

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, toeslagen vormen geen inkomen. Maar toeslagen worden wel meegerekend als 'middelen' Bij de berekening of men in aanmerking komt voor kwijtschelding gaat het om inkomensbronnen / middelen / vermogen en uitgaven / kosten bijvoorbeeld kosten zorgverzekering, kosten huur, schulden.

De berekening bestaat uit plussen en minnen. Er is ook een vrijgesteld bedrag - een beetje te vergelijken met het bedrag dat nodig is om in 1 maand van te leven. Als de uitkomst van de plussen en de minnen negatief is volgt kwijtschelding. Als men 'boven de streep' uitkomt wordt geen kwijtschelding gegeven (of deels)
fisbel