Moet ik Btw heffen over mij diensten ? ik installeer applicaties voor bedrijven op hun netwerk (servers)

Ik ben een Nederlandse ondernemer .
Mijn vraag is hoeveel Btw moet ik heffen op mijn dienst .
Ik installeer verschillende applicaties voor bedrijven buiten Nl ,op servers van de bedrijven zelf ,wie ook buiten NL staan opgesteld .
Dus ik bied alleen een dienst aan .
Moet ik Btw rekenen ,en zo ja hoeveel % ?
Wie kan me helpen bij deze vraag .

Greets Simon

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeker...btw is 21%. Maar let op: voor buitenland gelden andere regels vwb adm. In ieder geval inschrijven KvK en aanmelden Belastingdienst voor btw nummer.

Als de tegenpartij een buitenlandse ondernemer is en de werkzaamheden hier worden verricht is de verleggingsregeling van toepassing. Op de nota's vermeld je "btw verlegd" (iets uitvoeriger als het kan, met verwijzing naar het wetsartikel). Je berekent geen btw. Je vermeldt jouw btw-nummer en (verplicht!) dat van de tegenpartij op de factuur. De tegenpartij-ondernemer moet nu de btw tegen zijn landspercentage gelijktijdig opgeven bij afdracht ('hij draagt btw af ipv jou) als bij voorheffing (omdat hij ondernemer is). Per saldo heeft het dus geen gevolg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100